Friday 6 May 2011

Hatiku yg sakittttt! Astaghfirullah...


Alhamdulillah......
hari ni Allah masih memberi lagi peluang kepada hambaNya yg hina ini hidup....
Syukur Ya Allah.....
Maaf kawan2....
coretan kali ini sekadar mengingat diri ini...
dan InsyaAllah kawan2 juga untuk kita flash back kembali...
hati kita...selama ini...
bagaimanakah kita pada semalam..Hati kita ok ker....
Hari ini....dan esok adakah kita akan terus ok..
atau hati kita sudah penuh dipenuhi dgn titik hitam dek kerana
dosa2 yg kita lakukan..dek kerana sifat2 mazmumah
bersarang dalam diri....dan juga kerana lemahnya iman kita dalam melawan
hawa nafsu....ini bukan untuk siapa2 kutujukan......tapi ini ditujukan
khas di atas kegagalan, keLemahan dan kealpaan...
DIRIKU sendiri....Diriku Sendiri.....DIRIKU SENDIRI!!

Hati ini kenapa yer...mudah sgt ilang sifat sabar.....
mudah sangka bersangka yg bukan2 dgn org lain....dan lalai dalam
menunaikan kewajipan kepada RABBI.....Ampun ya Allah..
hambaMU terlalu lemah....
Ku sedaya upaya suntikan Ubat & Penawar untuk hati ini...
namun ya Allah...aku kadang2 terlupa untuk terus memberinya...
Dek kerana kelalaianku....aku leka...leka...dan terus leka..
dan akibat kelekaan ku ini...
tanpa ku sedar..hatiku semakin Parahhhhhhhh......Aduh!

Buktinya jelas....aku cepat melatah bila sesuatu perkara
yg hanya kecil....sedang jika digunakan mata hati...
aku akan tenang.....
Aku terus membuat tindakan melulu....sedangkan
aku lupa...bertenang adalah sifat hati org yg bersih...
aku lalai dalam melakukan ibadah...
Solatttt...tapi ya Allah hatiku....dimanakah perginya...
Aku luangkan AKU CINTAKAN ALLAH...
sekuat mana pun...aku fail dalam membuktikan Cintaku..
kepadaNYA...Ya Allah ampunilah hambaMU.....

Alhamdulillah Allah Engkau masih memberi peluang kepadaku...
Engkau pengasih ya Allah...walaupun hambaMu tersangat alpa
Engkau terus berikan nikmat kepadaku...
Nikmat yang tak terhintung banyaknya....
SYUKUR....SYUKUR....SYUKUR....Ya Allah...

Semoga Aku terus diberi Taufik dan Hidayah olehmu ya Allah untuk menjadi
hamba yg tau bersyukur kepadaMu...
Hamba yg mendapat RahmatMu...
dan hamba yang mendapat keredhoanMu...Ya Allah
Ya Allah semoga aku diberi kekuatan dan Hidayah untuk menjadi..
Muslimah yg solehah,
Anak yang solehah,
Bakal Isteri yg Solehah,( InsyaAllah 28 May 2011)
Dan bakal ibu yg solehah....Insyaallah
Ampunilah HambaMu ya Allah....
Amiiin ya Rabbbb......

Kepada bakal suami...Syukran...
kerana meningatkan diri ini untuk
untuk memberi penawar kepada hatiku Yg sakit....
Semoga niat kita....Diredhoi Allah...InsyaAllah.
Kepada Teman2 semoga kita semua berjaya menjadi Hamba yg Terbaik! InsyaAllah...InsyaAllah....InsyaAllah...
Subhanallah....Alhamdulillah.....Allahuakbar

No comments:

Post a Comment